/ Allmänt /

Årsresumé

 
Jag tänkte att jag skulle göra en liten resumé av året som snart har nått sitt slut. Några kanske tycker sånna här listor är jobbiga och tråkiga, men för min egen del kan det vara roligt att se vad som hänt under året och vad man önskar bli bättre till nästa osv. Snodde den från UnderbaraClaraså här kommer den! 
 
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? Ja, jag åkte både till Paris och New York.
 
 
På Carrie Bradshaw's gata i New York.
 
Genomdrev du någon stor förändring? Jag slutade jobba och började plugga istället, det bästa valet jag kunde göra för jag trivs så otroligt bra!
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, en. Cissi!
 
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? När vi firade Alla hjärtans dag i Paris, det var ju något utöver det vanliga!
 
 
En favoritbild från vår weekend.
 
Dog någon som stod dig nära? Ja, tyvärr. Min farmor somnade in i höstas, det var jobbigt!
 
Vilka länder besökte du? Frankrike och USA.
 
Bästa köpet? Oj, det måste nog ha varit helikopterturen över Manhattan. Sen måste jag nog säga mitt skrivbord.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad? Återigen, resan till NYC. Det var magiskt att äntligen åkt dit!
 
Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015? Mer middagar och små-trippar med vännerna kanske, är dålig på att ta mig råd till "upplevelser".
 
 
Från Idas bröllop i somras. Bruden i rosa är en sköning att hänga med, dock är hon inte med i "gänget" så att säga. Annars har ni (nästan alla) mina tjejer här..och mig på hörnet!
 
Vad önskar du att du gjort mer? Skrivit i min personliga dagbok.
 
Vad önskar du att du gjort mindre? Tittat mig själv i spegeln och tänkt "usch".
 
Favoritprogram på TV? I höstas var det Idol, Hollywoodfruar och Torpederna.
 
Bästa boken du läste i år? Räknas inredningstidningar.. (I såfall Sköna hem), läser tyvärr inte böcker!
 
Största musikaliska upptäckten? Musikaliska vet jag inte, men Ariana Grande blev ny för mig och hennes låt "Problem" är ju kanonbra!
 
Vad var din största framgång på jobbet 2014? Hmm, jag vet inte riktigt faktiskt!
 
Största framgång på det privata planet? Att släppa på alla känslor. Jag är extremt dålig på att berätta vad jag tänker och känner, men efter en kväll i somras så vågade jag släppa allt och tänk att det genast kändes bättre efter det. Mer sånt!
 
Största misstaget? Kan inte komma på något just nu. Jag är felfri, haha skoja!
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag har både varit jätteglad samt gråtit en del det här året, så inget av det tror jag.
 
Vad spenderade du mest pengar på? New York resan i det stora hela, blev väl totalt 20 000 kr allt som allt med resa, boende och shopping.
 
Något du önskade dig och fick? Ett "jag älskar dig" från N. Det tog alldeles för lång tid innan vi sa det till varandra, hehe.
 
Något du önskade dig och inte fick? Fler dagar i New York, tiden gick så fort.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Jag var i skolan på dagen, sen lagade sambon middag på kvällen åt mig, min bror och brorson som var på besök. Nästa år blir jag 27, herregud!
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mer pengar! Hej fattig student.
 
Vad fick dig att må bra? Min sambo, familj och vänner.
 
Vem saknade du? Måste väl säga farmor där då, som hastigt gick bort tre dagar innan min födelsedag.
 
De bästa nya människorna du träffade? Det måste vara tjejerna i klassen. Även om man kommer från olika städer och inte har en susning om varandra innan så trivs jag väldigt bra med dom! 1,5 år till med dom och det blir en piece of cake i skolan =)
 
Mest stolt över? Att jag lämnade jobbet för att gå vidare i livet med något jag verkligen VILL syssla med i framtiden.
 
Högsta önskan just nu? En inbokad resa till värmen skulle vara drömmen.
 
 
Min senaste resa till värmen gick till Sardinien, det var i juni förra året. 
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Inte jämföra mig med andra. Uppskatta mig själv mer och inte stänga inne så många känslor.
 
 
Ser fram emot ett nytt år! 
 
#1 / / Elin:

Hihi, är inte Frankrike och USA utomlands? ;) Avis på dina resor! :)

#2 / / VERONICA - fashion blog:

Åh vad kul lista! SÅ kul att läsa! :) Kramar tjejen, ha en god fortsättning och en grym dag!

#3 / / Angelica Bengtsson Fotografi:

Verkar ändå som ett härligt år, fantastiska resor ju :D Ser också fram emot ett nytt år, det är alltid spännande att se vad de året innehåller :)

#4 / / eleonor:

Hej.

Vilken rolig resume ( upplägg). Jag tänkte knåpa ihop en imorgon och jag gillade skarpt detta upplägg. Skulle det vara ok med dig att jag kör på samma mall som du gjort?, det blir ju ett annat innehåll och andra bilder....thiiii

Vill ändå höra med dig om det är okej, tänker inte köra på den om du ej skulle vilja det.
Ibland känns det gött att vara ensam om något.

År 2014 för dig verkar ha varit ett mycket händelserikt och roligt år.

Önskar du / ni får ett lika händelserikt år 2015.

KRAM

#5 / / elinsskriverier.blogg.se:

Åh vad kul med resumé! Kanske med snor denna ;) hihi. Håller med om bästa klasskompisarna ;) ❤️