/ Allmänt /

Visum

 
Jobbar natt idag, är ganska lugnt på jobbet men är sjukt trött ändå. Slutar dock inte förrän om ca två timmar så än får jag inte gå hem. Passar på att kolla upp lite information om visum angående resan till New York, vi åker ju dit om lite mindre än fyra månader. Känns helt galet och jag vill knappt tänka på det då jag är så orolig inför fickpengarna som jag måste spara ihop. Är världens sämsta på att spara, är helt enkelt en för bra "spenderare". 

Hur som haver, läser frågorna som står på visumet: "Har du någonsin varit eller är du inblandad i spionage/terroristaktiviteter/folkmord eller har mellan år 1933-1945 på något sätt varit inblandad i förföljelser i samband med Nazityskland?" Haha, eh va? "Japp, år 1940 var jag med i ett samarbete tillsammans med Hitler, hoppas det är okej" eller vad vill dom att man ska skriva? Frågor om man blivit dömd för något är väl inget konstigt, men alla andra frågor som ställs. Om man har varit människo-smugglare t.ex, "ja men självklart, har inte du?" Dock har jag varit ung och dum i mina dagar och faktiskt fått en prick för en dum sak jag gjorde för ett antal år sedan, men den är ju borta nu. Hoppas inte den gills, då är jag ju körd.
#1 / / MATILDA:

fin bild!

#2 / / Annie:

Vilken fin blogg du har! :)

#3 / / emelieortegren.blogg.se:

Haha, roliga frågor ;) Det kommer nog att gå bra! Angående pricken så försvinner den olika snabbt beroende på vad det var du straffades för och hur gammal du var. En del grejer är ju kvar i 10år men de allra flesta försvinner redan efter 5år.
Så härligt att ha en resa att se fram emot!!

#4 / / Emelie:

Haha, jag lovar att det kommer fler video! Får ju dock skämmas över mig själv nu när jag tittar på den i efterhand, så mycket jag svär och jag ser ju ut som 27 svåra år liksom.. HAHA..

#5 / / Liborius:

haha vilka konstiga frågor! Ofta någon terrorist skulle svara ärligt på den frågan?!