/ Gravid/barn /

Vecka 18

 
Igår gick jag in i vecka 18, hänger inte med så fort det går. Snart halvvägs! Har förstått att tiden inte kommer upplevas såhär fram till vecka 40, men jag hoppas jag kan njuta ändå av denna resa. Än så länge mår jag ju helt fantastiskt. Lite ont i svanskotan kan jag få till och från, men inget jag påverkas av.
 
Jag tänkte höra om det är något speciellt ni undrar över, eller vill att jag ska skriva om nu under graviditeten? Har ni frågor så ställ dom =)
#1 / / Anna:

Vilken rar bild! :)

Svar: Tusen tack =)
emeliecatrine.webblogg.se

#2 / / fruborgenvik.se:

Fin mage och grattis till graviditeten, ni har en härlig tid framför er =)

Svar: Tack så hemskt mycket!
emeliecatrine.webblogg.se

#3 / / Anonym:

Jag undrar hur det kommer sig att du berättade om att du fick göra ett extra ultraljud och hela den händelsen? Känner du inte att vissa saker du och din partner delar är lite privata och man kanske inte vill att folk ska se? Vet att du har öppen instagram säg det där också. Lycka till med graviditeten :)

Svar: Hej du anonyma Norrköpingsbo! Hur det kommer sig? Jadu, jag och Emelie Örtegren (som du säkert såg att jag kommenterade hos) skrev att vi var båda nöjda med vår ultraljudsbarnmorska och att jag redan varit där några extra gånger. Varför ska jag hymla med om att jag blöder? Det är väl inget konstigt/pinsamt/hemligt att skriva ut, hade tyckt det varit otroligt skönt om jag hade kunnat läsa någonstans att det var helt normalt att göra det. Förstår inte frågan riktigt, skulle ju inte skriva ut vad som helst offentligt, men en sån "liten" sak som att jag blöder är ju helt normalt som gravid.
Funderar som sagt på att stänga mitt instagram-konto här vartefter i och med att man kanske vill lägga ut bilder på barnet.

Tack!
emeliecatrine.webblogg.se

#4 / / Therese:

Tack för att du berättar om saker som att du hade blödningar, är övertygad om att det hjälper någon.

Svar: Tack Therese, vad kul att du skriver så. Ja jag hoppas jag kan lugna några fler nerver med att skriva så =)
emeliecatrine.webblogg.se