/ Resor /

Paris, day two

 
 
 
 
Äntligen har jag tagit mig i kragen och redigerat lite fler bilder från vår resa vi gjorde i februari. Tänk att det redan har gått två månader sen vi var där. Bilderna ser lite gråa och trista ut, men vi får skylla på vädret.
 
Det här var dag två under vår weekend och självaste alla hjärtans dag. Den här dagen var vi på Hotel Les Invalides, där kikade vi på gamla saker från Frankrikes krigshistoria och såg bland annat Napoleons grav (han låg i den byggnaden ni ser på bilden med den guldiga toppen). Sedan var vi förbi Notre Dame som ni också ser här ovanför samt den omtalade bron framför som heter Pont de l'Archevêché, där ni ser alla häftiga hänglås. Vi satte ju dit ett såklart =) Under alla dagar åkte vi tunnelbana in till city då vi bodde en bit ifrån, men det var verkligen supersmidigt. Sen gick vi långa promenader överallt för att se så mycket vi kunde. Säger det igen, älskade verkligen Paris!
#1 / / Joe:

Vackert :)

#2 / / Linn:

Det är verkligen svårt att inte älska Paris! Fina bilder tycker jag, även om du tyckte de såg grå och trista ut ;)

#3 / / Tommy:

HÄRLIGA BILDER :) FINNS EN SÅN BRO I HELSINGFORS OXÅ :)

#4 / / Lisa:

Åh vilka fina bilder! Låter även som ni hade det trevligt i Paris med. :)

#5 / / Kim Engström:

sv; Det beror ju såklart på vad man har för jobb. Men om jag hamnar inom socialtjänsten så kommer Marcus få vabba för där kan du inte bara ta igen saker, då måste jag ändå säga att skolan är lättare att "missa saker från". Tentor har du fem gånger på dig att göra om men såklart beror det på vilket jobb man har.

Alltså jag själv hade nog inte orkat få barn under utbildningen och fortsätta. Det tar väldigt mycket tid från sitt barn, när jag fortfarande pluggade med Leon så var han så liten att han inte behövde så mycket uppmärksamhet. Men jag skulle aldrig vilja missa massa tid med honom nu när det händer så mycket. FAST om jag skulle få barn mitt under en utbildning så skulle jag ta ett år ledigt, du är garanterad att få tillbaka samma plats sen då. Om man gör så så tror jag det går alldeles utmärkt, då är man hemma ett år och sen kanske pappan kan vara hemma eller dagis. Men så vill jag också säga att jag tror faktiskt inte man ska planera för mycket, låter konstigt, men jag tänker att man inte ska oroa sig så mycket. Jag tror inte det finns en perfekt tid för att skaffa barn utan man får skapa den tiden helt enkelt. När ni än får barn och under vilka omständigheter det än är så kommer ni fixa det, lovar! Hur det än blir så klarar man av det, så gör som ni känner och tänk inte så mycket ;) för det blir skitbra i slutändan ändå!

Jag vill ha fler barn. Ett barn om två år ungefär, beror på när jag får jobb. Vill jobba i minst 8 månader innan. Ett tredje barn skulle jag vilja ha en sisådär fem år efter den andra. Men sånt där är svårt att bestämma, kanske tar jättelång tid att bli gravid nästa gång eller så passar det inte alls med barn då. Sånt där får man se :) Ta hand om dig, Kram!

#6 / / frukallgren.blogg.se:

Ja tiden går alldeles för fort! Fina bilder :D

#7 / / Linda:

Mysigt att få strosa runt där. Synd om vädret bara.

#8 / / Robex Lundgren:

gillar du musik, missa inte min blogg intervjuar band varje dag
http://ghgumman.blogg.se/
http://www.facebook.com/mosanmusikfriket?ref=hl

#9 / / Linda - Design Concept:

Underbara bilder!!:)

#10 / / Elaine:

Åh jag älskar Paris!

Ska dit för andra gången i maj, med min pojkvän :)

#11 / / Miriam Hedlund:

Hej, jag har nyss börjat blogga igen efter att ha haft det ganska svårt och det skulle betyda guld om du ville kolla på min blogg♡

#12 / / Mathilda:

Vad härligt det ser ut! Paris är en av städerna som är med på min "städer att besöka lista".

#13 / / Emma Grann Fotografi:

Jättehärliga bilder!

#14 / / Elina:

Paris är lovely! <3
Och vad coolt med alla hänglås! Dunderbra bilder!

#15 / / Lena:

Vilka härliga bilder! :)

#16 / / Frida:

Fina bilder, fränt de där med hänglåsen :D

#17 / / Cyber- life with autism and art:

Utomlands har jag aldrig rest, hade varit kul att åka b.la dit till Paris eller London. :D

#18 / / Sarah Eklöf:

Bron med alla hänglås är ju bara så underbar!

#19 / / Annster:

Fina bilder :)

#20 / / Madde:

Åh vad coolt! Jag har alltid velat resa till Paris! :)

#21 / / Aina Strand:

Fina bilder :) skulle också vilja åka till Paris!

#22 / / Sofia:

Fina bilder :-)

#23 / / Julia:

Fantastiska bilder! Hur varmt är det i Paris nu?

#24 / / Tora (torahansson.blogg.se):

Åh var också där nyss, fina den staden, så himla mysigt

#25 / / Flisan:

Fina bilder :)

#26 / / Madelene Scholey:

Man måste bara älska Paris! Jättefina bilder verkligen :)

#27 / / Hannah:

Kika gärna in i min blogg, ställ frågor också så det blir lite mer "fart" i bloggen! :) (http://miniwiini.blogg.se/)

P.S Just nu pågår det en bloppis i min blogg, du hittar nya/begagnade saker ifrån 50:- och uppåt. Kika gärna in och kolla om du hittar något som faller dig till smak! :) Du hittar allt på: http://miniwiini.blogg.se/category/bloppis.html

#28 / / Jasmine:

Vilka fina bilder från er resa. Roligt att få se. :)
Kram

#29 / / Afrodite Edreflo:

åh jag vill också åka till Paris, speciellt besöka bron med massor av lås :D

#30 / / Johanna:

Fina bilder! :)

#31 / / Fashion Blogazine:

Fantastiska bilder!

#32 / / Ida:

Åh Paris<3 Så fotovänlig stad!

#33 / / Mirjam Wallmark:

Superfina bilder! :) kram

#34 / / Lilla Lii:

Vilka härliga bilder! :)

#35 / / Elin Jonsson:

Suuuperfina bilder! :)

#36 / / Ida och Amanda:

Så fina bilder!

#37 / / Sofie:

superfina bilder!!! ska åka till paris om 2 veckor :)

#38 / / matilda:

Åh Paris! Bästa staden! Väldigt fina bilder! kram!

#39 / / Lisette Kepp:

blir helt svag när jag ser bilderna och så många lås det är vid bron. Handla ni lås innan eller på plats? Jag vill med, så hoppas vi hinner dit också. Jätte fina bilder är det! :)

#40 / / Bohemhoe:

Åh så fint! Nu vill man definitivt åka ditt själv, älskar de guldiga detaljerna på tornet!

#41 / / Amanda:

Åh fina Paris :D Helt sjukt att jag ska flytta dit i sommar :')

#42 / / Frökenorr:

underbara bilder!

#43 / / majfoto:

Åh, vad fint. Skulle gärna vilja åka dit! :)

#44 / / Jenny:

Åh, visste inte att de hade hänglås där med. Den "riktiga" hänglåsbron är ju "Pont des Arts". När jag pluggade i Paris var min skola precis vid Notre Dame och jag såg aldrig de där låset, roligt! :) Ser ut som om ni hade det bra, svårt att inte ha det i den underbara staden!

#45 / / emmie kristoffersson:

åh åh åh! Vad det är fint!

#46 / / fanny selmersson:

Min franskaklass ska dit om två veckor, några tips på något vi inte får missa? Något specifikt café/restaurang etc? :)

#47 / / Alina:

Fina bilder :)

#48 / / Olivia Nilsson:

Fin blogg!

#49 / / Iz:

Fina bilder, Paris verkar vara speciellt

#50 / / Linda:

fina bilder!!

#51 / / Qarin:

Paris är alltid vacker i svart/vitt.

#52 / / fotografvesna.se:

åh underbart

#53 / / rememberthiis.blogg.se:

underbara bilder!

#54 / / Ebba Molin:

åh, ser fint ut!

#55 / / Matilda Wikblom:

Paris är verkligen den vackraste staden jag besökt :)

#56 / / Tilde R:

Åh, vilken dröm att vara i Paris på alla hjärtans dag!

#57 / / Emelie Ørtegren:

Å la la! Ser helt fantastiskt ut!

#58 / / Johana Duggin:

GLAD PÅSK :D!

#59 / / Emma :

Åh det ser så fint ut!

#60 / / Tyra:

ååh mysigt.

#61 / / Kajsa:

Paris är såå fint. Jag måste dit igen ! :)

#62 / / Chaterine:

Fina bilder!
Vill också till Paris! :)

#63 / / Ida och Amanda:

Underbara bilder!♡

#64 / / leonor broberg:

åhh fina bilder

#65 / / Lisa:

Åh Paris, världens finaste stad!

#66 / / Ellen:

Så himla fina bilder! Vill också åka till Paris. :)

#67 / / ekochic.se:

Åh så underbart med Paris!

#68 / / NORRLANDSKAINTHECITY:

Vad mysigt att åka till paris nu. Ha en toppen resa. :)

#69 / / Lovisa:

Galet snygga bilder! :D

#70 / / Evelina:

Underbart vackra bilder.

Ha de bra

#71 / / Jonna:

åh, paris! <3
ha en bra dag

#72 / / emma:

superfina bilder! paris är så himla vackert :)

#73 / / Michelle Gawronska:

Jättefina bilder!

#74 / / Amanda ▴:

Jättefina bilder! Älskar hur det är en subtil ton av lila i dem. :)

#75 / / Elin:

Åh vad fina bilder! Längtar tillbaka till Paris! :-)

#76 / / Evelina:

åh jag älskar paris!!

#77 / / gn:

vilka fina bilder!!

#78 / / Milina Salihodzic - En rakad feminist:

underbara bilder!

#79 / / E&L:

Hej! Nu är våran Persbrandt-blogg uppdaterad :) Kika gärna in! KRAM/E&L