/ Gravid/barn /

Garderoben till mini

 
 
Här är alla kläder till mini som vi hittills har köpt. Allt är mellan storlekarna 56-68 om jag inte minns helt tokigt. Vi har inte köpt något i storlek 50, men vet inte om man ska det? Något plagg kanske. Som ni ser så saknar vi mycket än så länge och bodys måste vi ju köpa på oss. Om mindre än tre veckor har vi vårt RUL och då ska vi troligtvis ta reda på om vi väntar en flicka eller pojke. Då blir det nog en del shopping framöver...ja, om den blivande mamman får bestämma alltså =) Min favorit här ovanför är nog rävbyxorna och Niclas älskar det grå mys-setet med byxa och hoodie. 
 
Från vänster: Mössor från H&M och Newbie/Kappahl, napp 0-2 mån från MAM, strumpor från Kappahl (alla hjärtans dag present till blivande pappan), snuttefilt från Babyproffsen, zoo-byxor från Kappahl (inköptes för ett år sedan för att dom var så jägarns söta), två stycken grå mysbyxor från H&M (köpt båda begagnat), leggings med tigrar från Lindex, byxor med rävar från Name It, grå mönstrade byxor från Kappahl, bananpyjamas från Lindex, 2-pack vita bodys från H&M, grå kofta från Åhléns och slutligen en grå hoodie från H&M (också begagnad och hör ihop med dom grå mysbyxorna).
#1 / / Veronica Wallgren:

Så himla fina kläder! Jag kan inte låta bli att köpa kläder till bebisen :) det finns så mycket fint :)

Svar: Tack så jättemycket! Snart blir det förhoppningvis lite mer rosa, prickigt, grönt eller så i samlingen =) hihi. Ja det finns SÅÅ mycket fint!
emeliecatrine.webblogg.se

#2 / / Cecilia :

När vi väntade vår första så hade vi nästan inte köpt något i strl 50. När han väl föddes så vägde han 3200g och var 50 cm lång. Han drunknade typ i strl 56!! Då fick vi komplettera med strl 50. När vårt andra barn föddes hade jag köpt något mer plagg i stl 50 men hon vägde 4000g och var 53 lång så hon kunde bara ha 50 en liten period. Med andra ord kan det va väldigt olika, satsa på 56 och något plagg i 50 är mitt tips. Båda våra har kunnat ha 56 ganska länge. Sen kommer du märka att det skiljer sig mycket i samma storlek mellan kedjorna. Lindex tycker jag har stora storlekar, HM små och kappahl "normal". Lycka till! Så kul att handla bebis kläder.

#3 / / felicia:

Så mycket fint! Roligare att köpa kläder till bebis än sig själv ;)

#4 / / Josefine:

Jag köpte väldigt lite kläder i 50, främst för att min mage låg i överkurvan deluxe och min BM sa att det antagligen inte blir en liten plutt på 2 kilo ;)

Men när dottern väl kom, 50 cm och 3800g så var jag tvungen att åka till Ingelsta och handla på mig kläder i 50 :| Så för min del behövdes det en del trots att hon var en bebis i storleken större. Även kompisen fick en son på 49 och 3200g och fick använda 50 i åtta veckor innan han fyllde ut sina alla plagg i 56 ;)

Haha jaa, men detta sagt: 50 kan behövas! Men lite stora kläder i 56 gör ju absolut ingenting heller :D

#5 / / M:

Åh mysigt!! Vilken vecka var du i nu? Jag är i vecka 12, så spännande och roligt! 💗👶🏼

Svar: Vad kul, grattis!! Jag är i vecka 17, 18 på söndag =)
emeliecatrine.webblogg.se

#6 / / Madeleine:

Så fina kläder! Bebiskläder är ju så fina och roliga att köpa. :) Vart har du köpt rävbyxorna ifrån? :) Kram

Svar: Skrev alla inköpsställen =) rävbyxorna är från Name It.
emeliecatrine.webblogg.se

#7 / / susana:

vi hade inga plagg i strl 50 med oss vilket var en stor tabbe, bebis drunknade i sina 56 när vi lämnade bb hehe.. han a 52 lång när han föddes. så mysigt med att shoppa bebiskläder. vi har kvar massa från E så om vi får en pojk nu blirde inte lika mkt shopping. men om de blir en tös, åååhh då ska vi köpa massa fint i rooooosa :P

Svar: Haha jasså? Ja men så kan det ju absolut vara, man vet ju inte om man får en liten eller stor bebis =) Haha ja, rooooosa är gulligt. När hade du bf och vad tror du att det blirr den här gången?
emeliecatrine.webblogg.se

#8 / / Johanna :

Åååh jag som nästan hoppades på att zoo-byxorna var tillbaka/fanns kvar i butik, såg också dom då för nåt år sen men har inga barn (än) så tänkte inte att jag hade anledning att köpa dom.. Men hade ju kunnat spara till framtiden jag med, synd att jag inte gjorde det! Dom är ju för söta 😍👏