/ Allmänt / Gravid/barn /

Vecka 16

 
Idag går vi in i vecka 16, tjoho! Vad fort det har gått hittills, jag har alltså varit (medvetandes) gravid i tio veckor redan. Snart är vi halvvägs ju, känner på mig att det kommer gå ganska snabbt fram till sommaren. Hoppas jag har rätt, men jag vill ju ändå hinna njuta =) 
 
Jag mår i allafall hur bra som helst, förutom denna ständiga oro som hänger med. Jag är ingen person som brukar vara orolig, "allt löser sig" enligt mig. Graviditeten kan jag ju dock inte styra över och det är bara att hänga med på tåget, sjukt jobbigt ibland. Idag var det andra gången jag vaknade upp med en blödning och det var mer denna gång än innan, då brast det för mig och jag blev på riktigt helt livrädd. Ringde till gynmottagningen direkt och vi åkte upp innan lunch, fick vänta där i över två timmar innan det konstaterades att allt var BRA! ...å andas ut. Denna oro är inte och leka med och värre blir det väl, bara att börja vänja sig. Men jäkla unge och skrämma oss sådär, fy!
#1 / / Emma :

sv; Åh tack snälla <3

Det fanns en del söta påslakan faktiskt :D både till vagn och säng. Babygym va rätt dyra o jag kollade inte så noga då vi redan har ett :) Fanns mycket söta grejer till bebisar, man ville köpa lite av allt, haha :D
Bebiskläder fanns där en del, men trodde de skulle finnas mer, men hittade ju ändå en del xD

Svar: Okej vad kul! Ska verkligen hålla ögonen öppna när vi åker dit =)
emeliecatrine.webblogg.se

#2 / / Hanna Karlsson:

Jag hörde ett uttryck om att få barn är som att för alltid leva med en del av sitt hjärta utanför kroppen eftersom man har den här konstanta oron hela tiden.

Svar: Ja, det har jag också hört. En klassiker =) Lär ju vara orolig för all framtid nu, på olika sätt. Haha!
emeliecatrine.webblogg.se

#3 / / susana:

förstår din oro. Höet rätt att åka till läkaren när ma känner obehag, hellre en gång för mycket :)
ska bli spännande att följa er resa. kram

Svar: Vi har varit på två extra UL pga blödningarna, vill egentligen inte på flera utan hoppas att det är lugnt ändå men som du säger så hellre en gång för mycket. Kul att du tycker det =) Du som är mamma får gärna tipsa om allt möjligt, även om jag kan mycket så kan jag verkligen inte allt. Långt ifrån, haha! Kram
emeliecatrine.webblogg.se

#4 / / Yohanna af Skovde:

Inget kul med blödningar! Hoppas resten av graviditeten blir lugnare!

Svar: Nej fy, det har inte varit roligt. Har ju dock mått felfritt förutom det så hoppas att det fortsätter så och UTAN blödningar.
emeliecatrine.webblogg.se

#5 / / Anonym:

Hej
Trillade in på din blogg av en slump. Såg att du blöder under graviditeten vilket jag också gjort, 2 gånger och jag är bara i vecka 9. Så rädd!

Svar: Hej hej! Ja, precis. Har varit på extra UL och allt ser fortfarande normalt ut så jag vet faktiskt inte varför jag blöder, vissa kanske har känsligare blodkärl bara. Tror inte du behöver oroa dig, men kolla upp det om du vill. Hellre en gång för mycket =)
emeliecatrine.webblogg.se